כתבות בתחום הלימודים:
בחזרה לכל הכתבות
המרכז האקדמי למשפט ועסקים
הכירו את התואר הייעודי שממקד אתכם באחד התחומים הכי מבוקשים בשוק - עולם מערכות המידע וה-Big Data

רוצים לבנות מודל שיחזה מי הבא בתור למות ב"משחקי הכס" על פי העונות הקודמות? או לחשב את הסיכוי של קמפיין גיוס המונים להצליח בגיוס? אחד התחומים הלוהטים בעולם הטכנולוגי בשנים האחרונות הוא ה-Big-Data, אשר כולל ניתוח מתקדם של הידע האינסופי שנצבר במרחב הדיגיטלי. עבור מי שרוצה להשתלב בתחום, הוקמה תכנית לימודים לתואר במערכות מידע, אשר עומדת להכשיר את הדור הבא של אנשי ה-Big-Data. היכן תמצאו את מסלול הלימודים הייחודי?
 
החיים המודרניים והעולם הדיגיטלי הביאו איתם כמות עצומה של מידע מפורט - החל מתחומים כמו מסחר אלקטרוני, ועד מחקר מדעי וכלכלי. אנשי טכנולוגיה ומתכנתים עומדים כיום מול האתגר של הפקת תובנות עסקיות, חברתיות וכלכליות מתוך הררי המידע האינסופיים.
 
תחום העיסוק של ניתוח מתקדם של בסיסי המידע קיבל את השם Big Data, ובשנים האחרונות הוא הפך לאחד התחומים הלוהטים בעולם הטכנולוגיה, והמבוקשים ביותר בשוק העבודה.
 
כעת יש גם מסלול לימודים שמתמקד בנושא, ומעניק לסטודנטים שלו יתרון עצום בדרך לקריירה בתחום: תכנית הלימודים לתואר במערכות מידע (B.Sc.), של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, היא תכנית מוכוונת-תעשייה, המכשירה את בוגריה בתחום ניתוח מערכות מידע מורכבות, לצד נושאים כמו יזמות עסקית ושיתופי פעולה עם חברות מובילות. מה כוללת התכנית? ואיך היא עוזרת לסטודנטים להשתלב באחד התחומים החמים ביותר בשוק?
 
בעולם של ימינו, כמעט כל חברה וארגון מסתמכת על מערכות מידע, ודורשת עובדים בעלי הכשרה בתחום. על רקע צבירת המידע הדיגיטלי, לצד חדירת המערכות הממוחשבות לכל תחום, כולל חברות לואו-טק מסורתיות, שוק העבודה מחפש בנרות אחרי מומחים בתחום מערכות המידע וה-Big Data.
 
הביקוש לעובדים בתחום צפוי רק לצמוח בעשור הקרוב, כך שכניסה לענף בשלב זה מבטיחה אופק תעסוקתי מבטיח ומתגמל.
 
כאשר באוניברסיטאות עדיין מתמקדים בתיאוריה ובתחומי ידע מיושנים, התכנית החדשה של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן כוללת קורסים יישומיים ופרקטיים, שיכניסו את הסטודנטים צעד אחר צעד לתחום. התואר של בוגרי התכנית הוא תואר של מתכנת לכל דבר, עם התמחות במערכות מידע.
 
בקורסים ובפעילויות ילמדו את הסטודנטים את התחום החישובי והידע הסטטיסטי הנדרש כדי להצליח בשוק העבודה העתידי. שפות התכנות והמערכות הטכנולוגיות הנלמדות בתכנית הן מהחדשות בשוק, מה שמבטיח לבוגרים להיות בקדמת הטכנולוגיה והידע. התכנית שמה דגש על תחומי ידע כמו Data Science (מדעי הנתונים), שמאפשרים הפקת תובנות עומק מהידע שנצבר. רוב הביקוש בתחום מערכות המידע כיום הוא למומחי Data Science.
 
סגל המרצים המוביל של התכנית, מגיע ישירות מחברות מובילות כמו IBM, אינטל ומזרחי טפחות, שם הם נפגשים יום-יום עם החידושים האחרונים בתחום מערכות המידע, ומעבירים אותם אל הסטודנטים. את התכנית מוביל ד"ר אבי יוסיפוף, שרק לאחרונה מאמר שלו בנושא פיתוח תאים סולאריים מונחה מחשב נבחר לאוסף מאמרים שיוכלו "לשנות את העולם".
 
מתוך ראייה של טובת הסטודנט ומימוש הפוטנציאל שלו, תכנית הלימודים כוללת שיתופי פעולה עם חברות היי טק ותוכנה מהמובילות בישראל בתחום ה-Big Data, על מנת שבוגרי התכנית ייצאו עם ניסיון פרקטי ומעשי, שיעניק להם יתרון בשוק העבודה.
 
בנוסף, הסטודנטים יכולים להשתתף בחממה הטכנולוגית של המרכז האקדמי להקמת חברות הזנק (סטארט-אפ) במהלך השנה השלישית: וזאת לאחר שקיבלו את כל הכלים לפתח מערכת שלמה בעצמם. ההשתתפות בחממה כוללת ליווי צמוד וייעוץ מקצועי ממיטב המומחים בתחום.
 
דואגים לסטודנטים ולמימוש הפוטנציאל שלהם - בעזרת כיתות קטנות ויחס אישי
 
במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן בנו תכנית יישומית ופרקטית שעוזרת לסטודנטים להיכנס לעולם המדעים והתוכנה בהדרגה. כחלק מהאג'נדה, התרגולים מתקיימים בקבוצות קטנות, על מנת להבטיח הוראה

איכותית והיכרות אישית בין המתרגלים והסטודנטים. סגל המרצים, לרבות ראש התכנית, זמינים לפניות של הסטודנטים באופן ישיר, מתוך הבנה שרק כך הסטודנטים יוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם.
 
מעבר לתכנית הלימודים הייעודית, במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מציע קמפוס אורבני מתקדם עם ציוד טכנולוגי ואווירת לימודים מהנה ונעימה. הקמפוס ממוקם בלב המטרופולין של תל אביב, בסמוך למסעדות ואזורי מסחר ובילוי, עם דרכי גישה נוחות מערי המרכזי והדרום.